Dołącz do 8 edycji programu i:

Stań się Product Ownerem, który wiedzę, kompetencje i procesy ma w jednym palcu i systematycznie buduje swoją pozycję eksperta.

Dołącz do 2 edycji programu i:

Zyskaj przewagę w swoich projektach, dzięki sztucznej inteligencji.

Spotkania trójkowe – analizowanie wymagań z zespołem.

Jest taka formuła analizowania wymagań jak “spotkania trójkowe” (możesz się spotkać z nazwami “three amigos” albo “tres amigos”). Poznałam ją dzięki Marcie Firlej, osobie odpowiedzialnej w SoftServe za ustawianie procesów jakościowych (Marta jest niesamowicie inspirującą kobietą, zaangażowaną w wiele aktywności, między innymi, jest pomysłodawczynią i organizatorką konferencji test:fest we Wrocławiu).


W czasie jednego z projektów, gdy mieliśmy wyzwania związane z jakością w projekcie (a może bardziej wyzwanie z tym, czego klient oczekiwał w tym zakresie), Marta robiła nam assessment projektu i opowiedziała mi wtedy o koncepcie spotkań trójkowych. Jest to formuła, w której spotyka się product owner, tester i co najmniej jeden deweloper. To oczywiście zależy od projektu (podział na backendowców i frontendowców) i od wymagania (czy wymaga zaangażowania obu kompetencji?). 

Kiedy organizować spotkania trójkowe?

Spotkania te mogą być prowadzone na różnych etapach życia projektu. Przed groomingiem i potwierdzeniem wymagań z klientem lub przed samą implementacją wymagania. Cel tych spotkań będzie wtedy różny.

Jak się przygotować do spotkania trójkowego?

Gdy organizujemy je przed groomingiem i potwierdzeniem wymagań z klientem, musisz poświęcić wymaganiom sporo uwagi. Analizujesz wymaganie. przygotowując pełną specyfikację wraz z kryteriami akceptacji. W tym czasie zbieraj też wszystko co wydaje Ci się niejasne lub nieoczywiste. Zanotuj wszystkie założenia jakie przyjmujesz (assumptions). O tym jak prowadzić taką dokumentację pisałam tutaj. Gdy uznasz, że to co masz jest wystarczająco dobre, zorganizuj spotkanie trójkowe. Pamiętaj – to, co przygotujesz nie ma być perfekcyjne, ale zrób wszystko żeby było dobre. To zaoszczędzi czas Twój i zespołu. To co przygotujesz będzie na spotkaniu “roastowane*”.

Taki jest właśnie cel – znalezienie jak najwięcej problemów. Takie spotkanie jest super rozwiązaniem, bo zabiera czas małej liczbie osób. W najlepszym wypadku Tobie i dwóm osobom z zespołu. Daje też więcej przestrzeni do wypowiedzi i zastanowienia się nad konkretnym wymaganiem. Finalnie, jeszcze przed groomingiem, jesteście w stanie dzięki temu wyłapać znaczną część problemów, o których wcześniej nie pomyśleliście. 

 

Spotkanie trójkowe możesz też przeprowadzić w nieco innej formule i czasie. Dobrze jest, zorganizować je przed samą implementacją. Pozwala to wszystkim wrócić do tematu i przedyskutować szczegóły nie tylko implementacji, ale też testowania. Kończąc spotkanie trójkowe zespół musi mieć pewność co jest do zrobienia. Jeżeli pojawią się jakieś pytania i problemy to jest to Twój najwyższy priorytet aby to wyjaśnić. Będę z Tobą szczera – prawdopodobnie nie uda się zapobiec wszystkim problemom. Ale na pewno uda się ograniczyć ich ilość, 

 

W jakiej formule ja organizuję spotkania trójkowe?

Oczywiście – to zależy 😀 Przede wszystkim od projektu w jakim aktualnie jestem. Przede wszystkim na częstotliwość organizowania spotkań trójkowych ma:

  •  Jaki mam kontakt z głównymi stakeholderami? Bieżący? Sporadyczny?
  • Ile mam czasu na takie spotkania?  Jak bardzo zespół jest obciążony?
  • Na ile zespół jest dojrzały?
  • Jak dobrze znamy rozwiązanie nad którym pracujemy?

Gdy wiele z powyższych punktów stanowi problem spotkania trójkowe staram się organizować w obu wersjach. Wtedy mam większą pewność, że zespół jest dobrze przygotowany do implementacji. 

 

______________________________

* Roast – gatunek rozrywkowy, komedia sceniczna, przeciwieństwo benefisu. Polega na występie roastowanego oraz zaproszonych gości, którzy wygłaszają obraźliwe monologi, często wulgarne, w kierunku roastowanego, ale i siebie wzajemnie. (za wikipedia.pl)

8. edycja Szkoły Product Ownera już trwa! 

Obecnie nie możesz już dołączyć, ale możesz pobrać Roadmapę rozwoju, dołączyć do newslettera i być na bieżąco? 👉 Pobieram roadmapę

Stań się Product Ownerem, który ma wiedzę, kompetencje i procesy w jednym palcu, systematycznie budując swoją pozycję eksperta.

Wyobraź sobie, że:

  • Skutecznie komunikujesz się z zespołem i interesariuszami,
  • Organizujesz pracę tak, by osiągać świetne wyniki bez chaosu,
  • Budujesz procesy, które ułatwiają codzienne wyzwania i chronią Twój czas.

W 12 tygodni możesz nauczyć się:

1️⃣ Zyskasz pewność siebie i pozycję eksperta – wyróżnisz się w teamie jako lider produktów z wizją.
2️⃣ Zaoszczędzisz czas i zwiększysz efektywność – dzięki kuloodpornym procesom i skutecznym metodom zarządzania wymaganiami.
3️⃣ Będziesz mieć czas na rozwój – koniec z pracą po godzinach, zacznij działać efektywnie!

To wszystko w Szkole Product Ownera.

Już ponad połowa kursantów osiągnęła swoje cele zawodowe – Ty możesz być kolejną osobą, która zmieni swoje życie zawodowe!kliknij: https://szkolaproductownera.pl/

Podaj dalej:

💌Stań się Product Ownerem, który wiedzę, kompetencje i procesy ma w jednym palcu i systematycznie buduje swoją pozycję eksperta.

  • 👉Skutecznie komunikuj się z zespołem i interesariuszami,
  • 👉Organizuj pracę tak, by osiągać świetne wyniki,
  • 👉Buduj i wdrażaj działające procesy, które ułatwiają Twoją pracę.

Warto przeczytać: