Wymagania to użyteczna reprezentacja potrzeby klienta.
Z tego wynika, że za każdym razem, kiedy tworzymy wymagania (spisujemy, specyfikujemy, modelujemy…) musimy sprawdzić, czy to co zostało przez nas stworzone, jest faktycznie reprezentacją potrzeby. To kluczowy milestone i bez tego nie powinniśmy iść dalej z projektem!
Potwierdzenie wymagań ma dwie strony – klient wie dokładnie co będzie stworzone i nie powinien być zaskoczony, a my mamy pewność, że się dogadaliśmy.
Oczywiście nie zapewni nam to 100% bezpieczeństwa (nic nigdy nie daje, bo pewne to tylko podatki i śmierć 😉 ), ale znacznie zwiększy nasze szanse na sukces projektu.
Z nagrania dowiesz się również:
- Jak ułatwić cały proces stakeholderom?
- Jak usprawnić cały proces?
- Jak zadbać o formalności w zwinnych projektach?
Jeżeli jesteś, tak jak ja 😉 “Team Literki” #teamliterki to poniżej znajdziesz to samo co w nagraniu, ale w formie pisanej. Wystarczy, że klikniesz w grafikę!