Przez ostatnie tygodnie siedziałam i pisałam o analizie stakeholderów, i mam nadzieję, że niejedna osoba skorzysta. Nie tylko analitycy. Analitykowi nie muszę tłumaczyć, po co ma to robić. Ale co, jak nie ma w projekcie analityków? To znaczy, że analizy stakeholderów nie trzeba robić? Nie! Przecież potrzeba nie jest związana z analitykiem, tylko z rozwiązaniem.
Niedługo ukaże się mój pierwszy ebook, rozszerzający temat stakeholderów, ich analizy i dokumentowania. Zapisz się na newsletter, aby go nie przegapić!
Dlaczego więc warto podjąć wysiłek i przeprowadzić rzetelną analizę stakeholderów?
- Zwiększasz szansę, że narzędzie, które tworzysz, będzie przydatne.
- Zwiększasz szansę, że narzędzie, które tworzysz, będzie używane.
- Zmniejszasz szansę na gwałtowną zmianę wymagań (lub pojawienie się kompletnie nowych wymagań) w środku projektu.
- Usprawniasz komunikację w projekcie, gdy będziesz rozmawiał z właściwymi ludźmi.
- Ułatwiasz zespołowi komunikację z klientem - będą wiedzieli z kim, jak i na jaki temat rozmawiać.
- Uzgadniasz podział ról w projekcie - każdy będzie wiedział, co ma robić.
- Zmniejszasz potencjalną ilość nieporozumień w zakresie wymagań.
- Usprawniasz dystrybucję informacji i wiedzy w projekcie, wewnątrz zespołu i w komunikacji z klientem.
- Potencjalnie zmniejszasz wpływ negatywnie nastawionych i trudnych stakeholderów na projekt.
- Zwiększasz szansę swojego projektu na sukces - dbając o ważnych stakeholderów, robisz z nich promotorów Twojego zespołu.
I co? Przekonałam Cię?
Jeżeli chcesz rozwinąć temat analizy stakeholderów pobierz poniżej ebooka, którego napisałam