10 powodów, dla których powinieneś przeprowadzić analizę stakeholderów.

with Brak komentarzy

Przez ostatnie tygodnie siedziałam i pisałam o analizie stakeholderów, i mam nadzieję, że niejedna osoba skorzysta. Nie tylko analitycy. Analitykowi nie muszę tłumaczyć, po co ma to robić. Ale co, jak nie ma w projekcie analityków? To znaczy, że analizy stakeholderów nie trzeba robić? Nie! Przecież potrzeba nie jest związana z analitykiem, tylko z rozwiązaniem.

Niedługo ukaże się mój pierwszy ebook, rozszerzający temat stakeholderów, ich analizy i dokumentowania. Zapisz się na newsletter, aby go nie przegapić!

 

Dlaczego więc warto podjąć wysiłek i przeprowadzić rzetelną analizę stakeholderów? 

  1. Zwiększasz szansę, że narzędzie, które tworzysz, będzie przydatne.
  2. Zwiększasz szansę, że narzędzie, które tworzysz, będzie używane.
  3. Zmniejszasz szansę na gwałtowną zmianę wymagań (lub pojawienie się kompletnie nowych wymagań) w środku projektu.
  4. Usprawniasz komunikację w projekcie, gdy będziesz rozmawiał z właściwymi ludźmi.
  5. Ułatwiasz zespołowi komunikację z klientem - będą wiedzieli z kim, jak i na jaki temat rozmawiać.
  6. Uzgadniasz podział ról w projekcie - każdy będzie wiedział, co ma robić.
  7. Zmniejszasz potencjalną ilość nieporozumień w zakresie wymagań.
  8. Usprawniasz dystrybucję informacji i wiedzy w projekcie, wewnątrz zespołu i w komunikacji z klientem.
  9. Potencjalnie zmniejszasz wpływ negatywnie nastawionych i trudnych stakeholderów na projekt.
  10. Zwiększasz szansę swojego projektu na sukces - dbając o ważnych stakeholderów, robisz z nich promotorów Twojego zespołu. 

I co? Przekonałam Cię?

Jeżeli chcesz rozwinąć temat analizy stakeholderów pobierz poniżej ebooka, którego napisałam

Spodobało się? Podziel się!

Zostaw Komentarz